Kiwi
Kiwi

Originare din Nordul Chinei, fructele de kiwi se numeau coacaze chinezesti. Au ajuns in Noua Zeelanda unde au fost atat de apreciate incat au inceput sa fie cultivate comercial si au fost numite kiwi, dupa pasarea nationala.

Kiwi nu este un fruct obisnuit, deoarece este plin de fibre, au putine calorii si este bogat in nutrienti importanti, cum ar fi vitaminele C, E si K, dar si potasiu si acid folic.

Informatii nutritionale

biomania.ro O portie de 100g de kiwi are 61 de calorii, 14g de carbohidrati, 1,14 grame de proteine, 0,52 grame de grasimi si 3 grame de fibre. In acelasi timp ofera si o gama variata de minerale precum calciu 35mg, fier 0.24mg, magneziu 15,7mg, fosfor 34mg, potasiu 198mg, zinc 0,14mg, cupru 0,13 mg si seleniu 0,2 µg. Este plin si de vitamine, iar cele mai importante sunt vitamina C 74,7mg, vitamina B 0,027mg, B-2 0,027mg, B-6 0,061mg, acid folic 26 µg, vitamina A 4 µg si vitamina E 1,3mg.

Principalele beneficii pentru sanatate ale fructelor de kiwi

Ajuta de digestie

Fructele de Kiwi contin o enzima numita actinidain, care ajuta la dizolvarea proteinelor.  Ajuta la dizolvarea proteinelor din organism si poate ajuta pacientii care sufera de sindromul colon iritabil.

Sursa buna de acid folic

Chinezii apreciau aceste fructe pentru proprietatile sale medicinale. Este o sursa buna de acid folic, care este benefic femeilor insarcinate sau celor care vor sa ramana insarcinate. Acesta din urma, ajuta l dezvoltarea sanatoasa a fatului. Este bun si pentru copiii in crestere,

Sursa buna de vitamine si minerela

Fructele de kiwi sunt pline de vitamine si minerale care ajuta la buna functionare a organismului si imbunatatesc circulatia sangelui, combate stresul, ajuta la absortia fierului, tine dintii sanatosi si te ajuta sa ai o vedere sanatoasa. Nivelul ridicat de potasiu ajuta la controlarea tensiunii arteriale, in timp de magneziul ajuta in functiile nervoase si musculare.

Dupa ardeiul iute, kiwi contin cea mai multa vitamina C, chiar mai multa decat lamaile si portocalele. Vitamina C este un puternic antioxidant, eliminand radicalii liberi care ar putea provoca inflamatii sau cancer. In acelasi timp ajuta la cresterea imunitatii organismului.

Te ajuta sa adormi

Daca ai probleme cu somnul, conform unui studiu realizat de Universitatea din Taipei, fructele de kiwi contine serotonina. Aceasta din urma te ajuta sa adormi. Se spune ca daca mananci 2 fructe de kiwi cu o ora inainte de culcare te poate ajuta sa adormi mai repede.

Sursa buna de fibre dietetice

Acest fruct exotic este incarcat cu fibre dietetice care ajuta la prevenirea multor boli. Un studiu realizat la Universitatea din Leeds spune ca consumul de alimente bogate in fibre poate scadea riscul de boli cardio-vasculare.  Un alt studiu spune ca fibrele din kiwi te ajuta sa controlezi tensiunea, colesterolul si zaharul din sange si te-ar putea ajuta sa slabesti.

Te ajuta sa ai o piele frumoasa

Kiwi este alcalin in natura, ceea ce inseamna ca ajuta la combaterea efectelor aduse de alimentele acide. Un corp sanatos are un PH echilibrat, ceea ce va ajuta sa va mentineti activ si plin de energie. Vitaminele E si K gasite in fructele de kiwi te ajuta sa-ti mentii pielea tanara si frumoasa, deoarece actioneaza ca antioxidanti, prevenind la degradarea pielii. Pentru rezultate bune, aplicati cateva felii pe pielea dumneavoastra.

Kiwi: Contraindicatii si atentionari

Consumarea acestor fructe este sigura pentru majoritatea oamenilor, principala exceptie fiind persoanele alergice. Semnele unei alergii la kiwi includ mancarimi in gat, limba umflata, probleme de inghitire, varsaturi si urticarie. Riscul de a fi alergic la kiwi creste daca sunteti deja alergic la alune, avocado, latex, grau, smochine sau seminte de mac.

In cazuri rare, kiwi ar putea incetini coagularea sangelui, crescand sangerarea. Daca urmeaza sa faceti o operatie sau o interventie chirurghicala evitati sa mancati kiwi.

Citeste si alte articole despre alimente sanatoase aici: www. manancabio.ro/category/alimente-sanatoase/

Nu uita sa distribui pe Facebook daca ti-au placut informatiile din acest articol.

Surse:

Kiwifruit: our daily prescription for health

Actinidin enhances gastric protein digestion as assessed using an in vitro gastric digestion model.

Effect of Kiwifruit Consumption on Sleep Quality in Adults with Sleep Problems

Increasing Dietary Potassium — Find Out Why Most People Need to Consume More of This Mineral

The effect of kiwifruit consumption on blood pressure in subjects with moderately elevated blood pressure: a randomized, controlled study.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here