Dieta daneză este o dietă rapidă de slăbit, care a fost creată pentru a asigura o pierdere rapidă in greutate, aproximativ 10kg in doar 13 zile. Ideea din spatele acestui regim alimentar extrem de strict,  a fost de a ajuta oamenii supraponderali să piardă in greutate foarte repede pentru a-i pregăti pentru intervenții chirurgicale, deoarece este periculos să operezi persoane obeze. Din acest motiv, dieta daneză se mai numeste și dieta spitalului danez.

Se știe că dieta daneză a apărut in urmă cu câteva decenii in Copenhaga, dar nu se stie cine a inventat-o. Se presupune ca a fost un medic,

Dacă vă intrebați dacă oare funcționează această dietă rapidă, ei bine răspunsul este DA, dar este greu să menții greutatea după ce ai slăbit. Aproape toata lumea care ține un regim alimentar strict va pune greutatea inapoi imediat. Tocmai din acest motiv dieta daneză este recomdandată doar persoanelor obeze care urmează să efectueze o intervenție chirurgicală dificilă.

Acest program de slabire rapidă in doar 13 zile functionează, dar este sănătos? Citește până la sfârșit inainte de a te apuca.

Este considerată dieta daneză o cură de slăbire rapidă bazată pe infometare?

Răspunsul la această intrebare este nu, pentru ca aveți voie să mâncați, dar cantitatea de mâncare trebuie foarte bine monitorizată. Dieta daneză oferă aproximativ 600 de calorii pe zi, ceea ce nu este suficient pentru a oferi minerale, vitamine și nutrienți esențiali.

Există suficiente persoane care au încercat dieta daneză și care au avut rezultate, dar dacă vă gândiți să țineți acest regim de slabire rapidă, faceți-o doar sub supravegherea intensă a unui medic sau dietetician. NU ar trebui sa țineți niciodată o dietă atât de extremă decât dacă un medic vă recomandă.

Efectele secundare ale acestei diete sunt extreme, deoarece mâncând atât de puțin, organismul tău nu va avea energie, nivelul de zahăr s-ar dezechilibra, iar rezultatele dietei daneze ar putea funcționa pe termen scurt, dar nu și pe termen lung.

Te-ar putea interesa și Alimente probiotice pentru refacerea florei intestinale

Meniu de urmat dacă totuși vrei să incerci dieta rapidă

Nu recomandăm această dietă. Credem că este mult prea strictă și beneficiile nu sunt suficiente pentru a merita riscul. Dacă totuși nu v-am convins să incercați alte diete, in rândurile urmatoare va prezentăm meniul care trebuie urmat cu strictețe.

Orice aliment adăugat pe lângă alimentele permise de dietă (o bomboană, o gumă de mestecat, un biscuit, un pahar de bere sau vin) impune oprirea imediată a dietei, deoarece nu mai are efect. Puteți începe din nou doar în șase luni. În cazul în care nu puteți rezista să mențineți dieta mai mult de 6 zile (respectând toate indicațiile alimentare), opriți-o și începeți din nou dieta după trei luni.

Dacă îți este foame, bea apă, cel puțin 2 l / zi.

Salata ar trebui să fie proaspătă.

Codul (peștele) poate fi înlocuit cu păstrăv.

Cafeaua nu poate fi înlocuită cu ceai sau invers.

Iaurtul natural este cel nepasteurizat, fără îndulcitori sau adaosuri de fructe.

ZIUA 1:

Mic dejun: 1 cană de cafea + 1 cub de zahăr

Pranz: 2 ouă fierte + 400 g spanac + 1 rosie

Cina: 200 g carne de vită prăjită + 1 salată cu ulei și suc de lămâie

ZIUA 2:

Mic dejun: 1 cană de cafea + 1 cub de zahăr

Pranz: 250 g sunca Praga + 1 cutie de iaurt natural

Cina: 200 g carne de vită prăjită + 1 salată cu ulei și suc de lămâie

ZIUA 3:

Mic dejun: 1 cană de cafea + 1 cub de zahăr + 1 felie de pâine prăjită

Pranz: 2 oua fierte + 1 felie de sunca slabă + 1 salata

Cina: țelină fiartă + 1 roșie + 1 fruct proaspăt (măr, pară, portocală)

ZIUA 4:

Mic dejun: 1 cană de cafea + 1 cub de zahăr + 1 felie de pâine prăjită

Pranz: 200 ml suc de portocale + 1 cutie de iaurt natural

Cina: 1 ou fiert + 1 morcov curățat + 250 g brânză de vaci

ZIUA 5:

Mic dejun: 1 morcov mare curățat

Pranz: 200 g cod gătit la abur cu suc de lamaie + 1 lingură cu unt

Cina: 200 g carne de vită prăjită + 1 țelină curățată

ZIUA 6:

Mic dejun: 1 cană de cafea + 1 cub de zahăr + 1 felie de pâine prăjită

Prânz: 2 ouă fierte + 1 morcov curățat

Cina: 1/2 pui + 1 salată cu ulei și suc de lămâie

Citește și Multivitamine și minerale: Beneficii, contraindicții

ZIUA 7:

Mic dejun: 1 cană de ceai neîndulcit

Pranz: nimic (bea multa apa, te ajuta!)

Cina: 200 g friptură de miel + 1 măr

ZIUA 8:

Mic dejun: 1 cană de cafea + 1 cub de zahăr

Pranz: 2 ouă fierte + 400 g spanac + 1 rosie

Cina: 200 g carne de vită prăjită + 1 salată cu ulei și suc de lămâie

ZIUA 9:

Mic dejun: 1 cană de cafea + 1 cub de zahăr

Pranz: 250 g sunca + 1 cutie de iaurt natural

Cina: 250 g carne de vită prăjită + 1 salată cu ulei și suc de lămâie

ZIUA 10:

Mic dejun: 1 cană de cafea + 1 cub de zahăr + 1 felie de pâine prăjită

Pranz: 2 ouă fierte + 1 felie de sunca + 1 salată

Cina: 1 țelină fiartă + 1 roșie + 1 fruct proaspăt (măr, pară, portocală)

ZIUA 11:

Mic dejun: 1 cană de cafea + 1 cub de zahăr + 1 felie de pâine prăjită

Pranz: 200 ml suc de portocale + 1 cutie de iaurt natural

Cina: 1 ou fiert + 1 morcov curățat + 250 g brânză de vaci

ZIUA 12:

Mic dejun: 1 morcov mare curățat

Pranz: 200 g cod gătit la abur cu suc de lamaie + 1 lingură cu unt

Cina: 250 g carne de vită prăjită + 1 țelină frecată

ZIUA 13:

Mic dejun: cană de cafea + 1 cub de zahăr + 1 felie de pâine prăjită

Prânz: 2 ouă fierte + 1 morcov curățat

Cina: 250 g pui + 1 salată cu ulei și suc de lămâie

Beneficiile nucilor – 12 motive pentru a le consuma

Dieta daneză – Beneficii și rezultate

Dieta daneză spune că, dacă consumi 600 de calorii pe zi, vei pierde în greutate, deși asta se datorează în principal faptului că aproape nu există alimente în corpul tău. Deci, în timp ce rezultatele dietei daneze pot fi bune inițial, efectele pe termen lung nu merită. Pot apărea probleme renale, probleme intestinale și o gamă largă de alte afecțiuni de sănătate asociate cu această dietă rapidă de slăbire.

Este adevărat că r ezultatele oferite de dieta daneză sunt rapide, deoarece, practic, te înfometezi. Nu te înfometa niciodată! Dieta și pierderea în greutate trebuie să fie făcute în mod sensibil, iar pierderea în greutate ar trebui să fie lentă. Cu cât este mai lentă pierderea în greutate, cu atât va fi mai permanentă

Când faceți o dietă extremă, cum ar fi dieta daneză, veți pierde rapid în greutate, dar o veți pune la fel de repede și probabil că veți pune mai mult în greutate.

Citeste și Carnea de păstrăv – Beneficii pentru sănătate

Dieta daneză – Posibile efecte secundare

Orice regim alimentar extrem vă poate provoca reacții adverse, insă cu dieta daneză, efectele secundare pot fi pe viată sau chiar pot pune viața in pericol. O dietă de slăbire rapidă nu este bună pentru rinichi sau intestine, iar infometarea poate afecta creierul. Iată cateva dintre efectele secundare ale dietei daneze:

  • Lipsa de energie
  • Stres
  • Dureri de cap
  • Nervozitate
  • Greaţă
  • Dureri musculare și dureri
  • Foame
  • Boală
  • Probleme la rinichi
  • Probleme ale intestinului
  • Probleme hepatice
  • Stare de rău generală

Concluzie

Nu este un secret că reducerea aportului caloric zilnic te ajută să slăbești. Majoritatea oamenilor sunt conștienți de acest lucru. Practic, aceasta se bazează pe dieta daneză. Cu toate acestea, atunci când aveți în vedere restricția cu acest plan, NU RECOMANDĂM INCERCAREA EI. În plus, acest lucru nu este bun pe termen lung, deoarece durează doar 13 zile, deci, este foarte probabil să crești în greutate odată ce te întorci la o dietă obișnuită.

Nu uita să distribui pe Facebook dacă ți-au plăcut informațiile din acest articol.

Atenționare: Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ și nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a incepe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interactiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicinale clasice vă puteți pune sănătatea in pericol!

Surse:

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here