Pastrav
Pastrav

Carnea de pastrav si pește in general este una din cele mai sanatoase alimente. Este plina de nutrienti importanti precum proteine, vitamina D, dar si acizi grasi precum omega-3, care sunt foarte importanti pentru corp si creier.

Pastravul este o specie de peste care traieste in special in apele de munte, dar poate fi gasit si in apele mai joase daca sunt bine oxigenate. Atinge 30 cm lungime si greutati cuprinse intre 0,8 si 1,6kg. Poate ajunge pana la 90cm lungime si 16kg in mod exceptional. In Romania, pe lacul Bicaz, s-au prins cele mai mari exemplare. Acestea au cantarit in jur de 6kg.

Carnea de pastrav: Principalele beneficii pentru sanatate

Beneficii pastrav: Pastravul este bogat in nutrienti

biomania.ro Carnea acestui peste este plina de nutrienti care lipsesc oamenilor. Acesti nutrienti sunt proteinele de inalta calitate, iodul si diverse vitamine si minerale. Speciile grase sunt considerate cele mai sanatoase pentru ca sunt bogate in omega-3. Somonul, tonul, sardinele, macroul si patravul fac parte din aceste specii grase de peste.

Pastravul contine si vitamina D, un nutrient solubil care lipseste multor persoane, dar si omega-3 care ajuta la buna functionare a corpului si creierului. O portie de 100g de somon ofera aportul recomandat de vitamina D.

Pentru a satisface nevoie de omega-3 si vitamina D va recomand sa consumati macar o data pe saptamana peste.

In cazul in care sunteti vegan gasiti suplimente de omega-3 aici: Suplimente Omega-3.

In cazul in care nu stati suficient de mult la soare sau nu mancati peste gras, va recomand suplimente de vitamina D pe care le puteti gasi aici: Suplimente Vitamina D.

Beneficii pastrav: Poate ajuta la prevenirea si tratarea depresiei

In zilele noastre depresia este o afectiune mentala comuna. Se caracterizeaza prin starea de spirit scazuta, pierderea interesului pentru viata si activitati, scaderea energiei si triste.

Studiile au aratat ca persoanele care consuma peste regulat sunt mai putin susceptibile sa devina deprimate. Alte studii controlate au demonstrat ca omega-3 poate lupta impotriva depresiei si creste semnificativ eficacitatea antidepresivelor.

Pestele si acizii grasi pot ajuta si in cazul altor afectiuni mentale precum tulburarea bipolara.

Citeste si alte articole despre alimente sanatoase aici: www. manancabio.ro/category/alimente-sanatoase/

Beneficii pastrav: Contine nutrienti necesari bunei dezvoltari a corpului in timpul cresterii

elefant.ro Acizii grasi omega-3 sunt cruciali pentru crestere si dezvoltare, in special pentru dezvoltarea creierului si a ochilor. Acesta este motivul pentru care femeile insarcinate sau care alapteaza ar trebui sa manance suficienti acizi grasi omega-3.

Trebuie avut grija insa, deoarece unii pesti sunt bogati in mercur si afecteaza dezvoltarea creierului. Din acest motiv pestii recomandati care au mercur scazut sunt somonul, sardinele si pastravul si nu mai mult de 300g pe saptamana.

Femeile insarcinate trebuie sa evite pestele crud deoarece poate contine microorganisme daunatoare.

Beneficii pastrav: Poate reduce riscul de atacuri de cord si cerebrale

Infarcturile si accidentele cerebrale sunt cele mai frecvente cauza ale decesului prematur in lume. Multe studii arata ca persoanele care mananca peste in mod regulat au un risc mai mic de infarct si atac cerebral.

Intr-un studiu efectuat pe 40000 de barbati din SUA , a aratat ca cei care au mancat peste macar o data pe saptamana, aveau un risc cu 15% mai mic de a dezvolta boli de inima, datorita continutului de omega-3.

Beneficii pastrav: Stimuleaza sanatatea creierului

naturafresh.roFunctiile creierului scad odata cu inaintarea in varsta. Desi declinul mental usor este normal, exista si afectiuni grave precum boala Alzheimer.

Multe cercetari au aratat ca persoanele care mananca mult peste au rate mai scazute de declin mental, dar au si mai multa materie cenusie in partile care regleaza emotia si memoria.

Beneficii pastrav: Poate sa va protejeze vederea la batranete

Degenerarea oculara legata de varsta este una din cauzele deficientei de vedere si a orbirii. Aceasta afecteaza in special adultii in varsta. Un studiu a descoperit ca consumul regulat de peste gras precum pastravul, a scazut riscul degenerarii oculare cu 53%.

Beneficii pastrav: Pastravul poate imbunatatii calitatea somnului

Din pacate, tulburarile de somn au devenit destul de frecvente. Unii cercetatori considera ca deficienta de vitamina D poate fi una din cauze.

Un studiu de 6 luni pe 95 de barbati a aratat ca o masa cu somon de 3 ori pe saptamana a dus la imbunatatiri atat in somn cat si in functionarea zilnica.

Beneficii pastrav: Poate reduce riscul de boli autoimune

Bolile autoimune precum diabetul de tip 1 apar atunci cand sistemul imunitar ataca gresit si distruge tesuturile sanatoase ale corpului.

Mai multe studii leaga aportul de omega 3 sau lei de peste cu un risc redus de diabet de tip 1 la copii, dar si o forma de diabet autoimun la adulti.

Acizii grasi si vitamina D gasite in peste pot fi responsabili. Unii experti considera ca aportul de peste poate scadea riscul de reumatism si scleroza multipla, dar dovezile nu sunt suficiente.

Concluzii

Pestele este o sursa minunata de proteine. Speciile grase sunt bogate in omega-3, nutrient foarte important pentru sanatatea inimii. In afara de asta are multe alte beneficii precum protectia vederii si imbunatatirea sanatatii mintale.

Pastravul si pestele in general este usor de preparat si usor de adaugat in dieta ta.

Citeste si alte articole despre alimente sanatoase aici: www. manancabio.ro/category/alimente-sanatoase/

Nu uita sa distribui pe Facebook daca ti-au placut informatiile din acest articol.

Surse:

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here