Beneficiile nucilor - Nuci românești
Beneficiile nucilor - Nuci românești

Dacă vreți să aflați care sunt beneficiile nucilor atunci citiți acest articol până la sfârșit. Mulți dintre noi, când ne gândim la o dietă sănătoasă, ne gândim la sacrificiile pe care trebuie să le facem și la ce trebuie să renunțăm pentru a mânca sănătos.

Dar dacă ar fi ceva care-ți place și care s-a dovedit a fi bun pentru sănătate? Ai încerca să mănânci zilnic?

Ei bine, acest superaliment sunt nucile. Acestea oferă grăsimi sănătoase, fibre, vitamine și minerale. De fapt, exisă atât de mult interes pentru beneficiile nucilor, încât în ultimii 50 de ani, oamenii de știință se adună anual la Universitatea din California pentru a discuta despre cele mai recente cercetări făcute pe  nuci.

În continuare o să vă prezint cele mai importante beneficii ale nucilor aduse sănătății.

Beneficiile nucilor: Nucile susțin sănătatea masculină

Nucile îmbunătățesc fertilitatea masculină
Nucile îmbunătățesc fertilitatea masculină

Din păcate, dietele bogate in alimente procesate, zahăr, consumul excesiv de alcool, fumatul și nu numai, duc la probleme de fertilitate in rândul bărbaților. Din fericire, consumul regulat de nuci poate ajuta la îmbunătățirea calității spermei și a fertilității masculine.

Cercetările pe animale sugerează că consumul de nuci poate ajuta la protejarea spermatozoizilor prin reducerea daunelor oxidative.

Când 117 bărbați tineri sănătoși au inclus 75 grame de nuci zilnic în dieta lor timp de trei luni, au avut o formă îmbunătățită, vitalitate și mobilitate a spermatozoizilor, în comparație cu bărbații care nu  au consumat nuci.

Sunt necesare studii suplimentare pentru a confirma aceste beneficii, dar dacă cumva suferiți sau sunteți preocupat de menținere fertilității, nu aveți nimic de pierdut dacă adaugați nucile în alimentația zilnică.

Beneficiile nucilor: Nucile îmbunătățesc flora intestinală

Studiile sugerează că prezența mare a bacteriilor benefice in tractul digestiv ajută la menținerea unui sistem digestiv sănătos și o sănătate generală mai bună.

Orice dezechilibru al florei intestinale poate mări riscul de a dezvolta boli la nivelul intestinului și în alte părți ale corpului tău, crescând riscul de obezitate, boli de inimă și cancer. Ar fi util să înveți cum să te ferești de obiceiurile proaste care distrug flora intestinală.

Ceea ce mănânci poate influența semnificativ flora intestinală. Consumul regulat al nucilor sau al alimentelor probiotice este o modalitate bună de a menține un sistem digestiv sănătos.

Un studiu a fost efectuat pe 194 de adulți. Aceștia au mâncat 43 grame de nucă zilnic, timp de 8 săptămâni. La sfârșitul studiului, aceștia au avut o crestere a bacteriilor benefice, comparativ cu perioada când nu au mâncat nuci. Această creștere a inclus și o înmulțire a bacteriilor care produc butir, o grăsime care hrănește flora intestinală și promovează sănătatea intestinală.

Beneficiile nucilor: Nucile sunt bogate in antioxidanți

La fel ca și ardeiul iute, nucile sunt bogate in antioxidanți. Acest beneficiu se datorează cantităților mari de Vitamina E, melatonină și polifenoli găsiți în pielea foarte subțire a sâmburelui de nucă.

Un studiu preliminar efectuat pe adulți sănătoși, a arătat că consumul de sâmburi de nucă a prevenit deteriorarea oxidativă a colesterolului LDL (rău) după consum.

Acest lucru este benefic deoarece LDL oxidat se poate acumula pe arterele dumneavoastră , provocând arteroscleroză.

În concluzie, nucile sunt o sursă excelentă de antioxidanți care pot ajuta la combaterea daunelor exidative din corp.

Beneficiile nucilor: Nucile pot scădea inflamația

Nucile, ghimbirul și sfecla roșie ajută la scăderea inflamației. Inflamarea este la baza multor boli, inclusiv bolile de inimă, diabetul de tip 2, boala Alzheimer și cancerul și poate fi cauzată de stresul oxidativ. Polifenolii din nuci pot ajuta la combaterea stresului oxidativ și a inflamației. Se pare că un subgrup de polifenoli numiți elagitanine pot fi responsabili pentru acest beneficiu al nucilor.

Bacteriile benefice din intestinul tau transforma elagitaninele în compuși numiți urolitine, care s-a dovedit că protejează impotriva inflamației.

Grăsimile Omega-3, magneziu și arginina din nuci pot, de asemenea, să scadă inflamația.

Beneficiile nucilor: Nucile sunt o sursă bună de Omega-3 vegetal

Nucile sunt foarte bune pentru persoanele vegetariene deoarece oferă o cantitate mare de Omega-3 (2,5 grame / 28 grame de nucă).

Grăsimea Omega-3 din plante se numeste acid alfa-linolenic (ALA). Este o grăsime esențială, ceea ce înseamnă că trebuie să o obțineți din dieta dumneavoastră. Studiile arată ca fiecare gram de acid alfa-linolenic pe care il consumi pe zi scade riscul de a muri de boli de inimă cu 10%.

Potrivit Institutului de Medicină din SUA, cantitatea recomandată zilnica de Omega-3 este de 1,6 grame pentru bărbați și 1,1 grame pentru femei.

O alta sursă bună de Omega-3 și Omega-6 este carnea de păstrăv.

Beneficiile nucilor: Nucile pot scădea tensiunea arterială

Nucile ajută la mentinerea inimii sănătoase
Nucile ajută la mentinerea inimii sănătoase

Unele studii sugerează că consumul de nuci poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale, inclusiv la persoanele cu hipertensiune arterială și la persoanele sănătoase, în condiții de stres. Alte studii nu au observat acest efect. Același efect îl are și consumul de hrean.

Intr-un studiu care a durat 4 ani și au participat 7500 de persoane cu risc ridicat de boli de inimă s-a observat o scădere cu 0,65 mmHg a tensiunii arteriale diastolice, când au consumat 28 de grame de nuci mixte zilnic și au avut o dietă meditareană, față de persoanele care au urmat o dietă similară, dar nu au mâncat nuci.

Chiar dacă nu este o scădere mare, acesta este totuși importantă, deoarece se consideră că și micile diferențe de tensiune au un impact mare asupra riscului de a muri din cauza bolilor de inimă.

Beneficiile nucilor: Nucile pot reduce riscul de a face anumite tipuri de cancer

Studiile observaționale pe animale și oameni sugerează că consumul de nuci poate reduce riscul de apariție al anumitor tipuri de cancer cum ar fi cancerul la sân, prostată sau cancerul la colon. Un alt aliment care te poate proteja impotriva cancerului la sân și prostată este varza murată.

După cum am spus mai devreme, nucile sunt bogate in elagitanine polifenolice. Anumite bacterii intestinale transformă elagitaninele in compuși numiți urolitine.

Urolitinele au proprietati antiinflamatorii, care ajută la prevenirea cancerului de colon. In plus, acestea ar putea bloca receptorii hormonali din corp, ajutând la reducerea dezvoltării de cancer hormonal, cum ar fi cancerul de sân și prostată.

Cu toate acestea este nevoie de mai multe studii pentru a confirma efectele consumului de nucă asupra scăderii riscului acestor cancere si altor tipuri de cancer.

Beneficiile nucilor: Nucile pot ajuta la menținerea greutății

Nucile au o densitate calorică mare, dar studiile sugerează ca energia abosorbită de acestea este cu 20% mai mică decât s-ar fi așteptat. Mai mult decât atât, consumul de nuci poate chiar ajuta la controlul poftei de mâncare. Merele au același efect și pot fi ușor combinate cu nucile. Poți incerca mere coapte cu nuci și scorțisoară.

Intr-un studiu controlat efectuat pe 10 persoane obeze, s-a observat că consumul unui suc făcut din aproximativ 48g de miez de nucă, o dată pe zi, timp de 5 zile, a scazut pofta de mâncare și foamea, in comparație cu o băutură placebo egală in calorii și nutrienți.

In plus, chiar și după 5 zile de la consumarea sucurilor de nucă, scanările cerebrale au aratat ca participanții au avut o activare crescută într-o regiune a creierului, care i-a ajutat să reziste cu mâncărurilor extrem de tentante, cum ar fi prăjiturile și cartofii prăjiți.

Chiar dacă sunt necesare studii mai mari și pe termen mai lung, acest lucru oferă o perspectivă inițială a modului în care nucile pot ajuta la controlul apetitului și al greutății.

Beneficiile nucilor: Nucile pot ajuta la gestionarea diabetului de tip 2

Nucile pot scade riscul de a face diabet de tip 2 deoarece acestea ajută la controlul greutății. Excesul de greutate crește riscul de zahăr ridicat în sânge si diabet.

Un studiu controlat la care au participat 100 de persoane cu diabet de tip 2, s-a observat că cei care au consumat ulei de nuci presat la rece, timp de 3 luni, in timp ce-și continuă medicația obișnuită pentru diabet și au avut o dietă echilibrată, au avut o scădere cu 8% a zahărului din sânge.

Grupul de control nu a aratat nici o imbunătățire.

Citește și: Kiwi – beneficii si contraindicații

Beneficiile nucilor: Nucile susțin îmbătrânirea sănătoasă

Pe măsură ce îmbătrânești, o bună funcționare fizică este esențială pentru menținerea mobilității și independenței tale. Un lucru care vă poate ajuta să vă mențineți abilitățile fizice este alimentația sănătoasă.

Într-un studiu observațional de peste 18 ani, la care au participat peste 50.000 de femei în vârstă, oamenii de știință au descoperit că cele care mâncau sănătos aveau un risc mai mic cu 13% de deficiență fizică. Nucile au fost printre alimentele care au adus cea mai puternică contribuție la o dietă sănătoasă.

Deși bogate în calorii, nucile sunt pline cu vitamine esențiale, minerale, fibre, grăsimi și compuși vegetali, care pot ajuta la o bună funcționare fizică pe măsură ce îmbătrânești.

Citește și: Lavanda sau levantica – Beneficii si contraindicații

Beneficiile nucilor: Nucile susțin buna funcționare a creierului

Beneficii nuci - ajută creierul
Beneficii nuci – ajută creierul

Poate este o coicidență, dar cred ca toți am observat că miezul de nucă seamănă cu un creier minuscul. Cercetarile, in schimb, sugerează că nucile sunt intr-adevar bune pentru creier și sănătatea mentală.

Studiile efectuate pe animale au descoperit că substanțele nutritive din nuci, inclusiv grăsimile polinesaturate, polifenolii și vitamina E, pot ajuta la reducerea daunelor oxidative și a inflamației din creier.

Studiile observaționale efectuate pe adulții în vârstă au legat consumul de nuci cu o funcție mai bună a creierului, incluzând o viteză mai rapidă de procesare, mai multă flexibilitate mentală și o mai bună memorie.

In concluzie, nucile conțin nutrienți care vă pot ajuta să vă protejați creierul de inflamațiile dăunătoare și să sprijine o buna funcționare a creierului pe măsură ce îmbătrâniți.

Citește și Carnea de porc – Beneficii și dezavantaje

Beneficiile nucilor: Nucile scad colesterolul

S-a demonstrat că un consum regulat de nuci duce la scăderea colesterolului. De exemplu, intr-un studiu efectuat pe 194 de adulți sănătoși, care au consumat 43 grame de nuci zilnic timp de 8 săptămâni a dus la o scădere de 5% a colesterolului total, o scădere de 5% a colesterolului LDL si 5% a trigliceridelor, comparativ cu persoanele care nu au mâncat nuci.

De asemenea, cei care au consumat nuci au mai avut o scadere de aproape 6% a apolipoproteinei-B, ceea ce reprezintă un indicator al câtor particule LDL sunt în sângele dumneavoastră. Când este crescut, apolipoproteina-B este un factor de risc major pentru bolile de inimă.

Citește și: Untura de porc – Beneficii pentru sănătate

Concluzii

Nucile sunt deosebit de hrănitoare, au activitate antioxidantă mai mare și grăsimi omega-3. Datorită nutrienților din ele, acestea au numeroase beneficii pentru sănătate cum ar fi reducerea inflamației, îmbunătățirea factorilor de risc ai bolilor cardiace, îmbunătățirea fertilității masculine și multe altele.

Oamenii de știință descoperă și alte efecte benefice sănătății. Probabil in următorii ani vom afla și despre alte beneficii surprinzătoare ale nucilor.

Nu uita să distribui pe Facebook dacă ți-au plăcut informațiile din acest articol.

 

Atenționare: Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ și nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a incepe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interactiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicinale clasice vă puteți pune sănătatea in pericol!

 

Surse:

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here