Alimente probiotice - Iaurt
Alimente probiotice - Iaurt

Una dintre cele mai surprinătoare descoperiri recente despre sănătate este cât de mult ne afectează flora intestinală sănătatea. Din acest motiv este indicat sa consumăm alimente probiotice cât mai des și cât mai mult.

Chiar dacă toată lumea spune că trebuie să ne ferim de bacterii, trebuie să stim ca unele bacterii pot promova o sănătate mai bună. Din categoria bacteriilor bune pentru sănătate fac parte bacteriile probiotice. Cele mai des intalnite sunt Bifidobacterium, Lactobacillus si Saccharomyces boulardii (care este un tip de drojdie).

Ce sunt probioticele?

Probioticele sunt de fapt microorganisme prezente in mod natural în tractul digestiv. Acestea ajută digestia și reduc inflamațiile. Beneficiile aduse sănătații de probiotice sunt vaste. În afară de consolidarea sănătății noastre digestive, cercetările arată că aceste tulpini sănătoase de bacterii, joacă un rol în stimularea stării noastre de spirit, a sănătății mintale, a metabolismului și a sistemului nostru imunitar.

Sistemul nostru digestiv conține sute de specii de bacterii, care pot fi bune sau rele și au un efect pozitiv sau negativ asupra sănătații.

Consumul regulat de alimente probiotice sau suplimente probiotice nu aduce beneficii doar sistemului digestiv, dar și pielii noastre. Pielea poate beneficia și ea in mare măsura de consumul regulat de alimente probiotice. De fapt, pielea găzduiește o varietate de bacterii care joacă un rol important in protecția impotriva agenților patogeni nocivi și a imunității pielii. De fapt, s-a demonstrat ca un comum regulat de probiotice diminuază acneea si eczemele.

Citește în continuare pentru a afla care sunt cele mai bune alimente probiotice care trebuie incluse intr-o dietă sănătoasă.

Citește și Hreanul – Beneficii si contraindicatii  sau Obiceiuri proaste care distrug flora intestinala din corpul nostru

Alimente probiotice: Iaurtul

Iaurtul este poate cel mai bun probiotic natural. Acesta este obținut dn lapte care a fost fermentat de bacterii prietenoase, cum ar fi bificobacteriile.

Consumarea iaurtului este asociată cu multe beneficii pentru sănătate, întărind oasele. Trebuie stiut că este benefic persoanelor cu hipertensiune.

Iaurtul probiotic poate ajuta la reducerea diareei cauzate de antibiotice și poate ajuta la ameliorarea simptomelor sindromului de colon iritabil la copii. Din acest motiv iaurtul poate fi unul din cele mai bune probiotice naturale pentru copii.

Iaurtul probiotic poate fi potrivit și pentru persoanele cu intoleranță la lactoză, deoarece bacteriile transformă o parte din lactoză in adic lactic. Din această cauză iaurtul are un gust ușor acru.

Atentionare:

Nu toate iaurturile conțin probiotice vii. În unele cazuri bacteriile au fost omorâte în timpul procesării. Din acest motiv trebuie să vă asigurați ca alegeți un iaurt cu culturi active sau vii. Nu uitați să citiți eticheta de pe iaurt, deoarece cele cu conținut scăzut de grăsimi sau fără grăsimi pot avea o cantitate mare de zahăr adăugat.

Citește și: 

Kiwi – beneficii si contraindicații 

Multivitamine și minerale: Beneficii, contraindicții

Beneficiile nucilor – 12 motive pentru a le consuma

Alimente probiotice: Kefirul

Boabe de Kefir
Boabe de Kefir

Kefirul este o băutură din lapte fermentat similar cu iaurtul. Acesta se face prin adăugarea de boabe de chefir în laptele de vacă sau de capră. Boabele de chefir sunt culturi de bacterii și drojdii cu acid lactic.

Kefirul probiotic poate îmbunătăți sănătatea oaselor, poate ajuta la unele probleme digestive și proteja împotriva infecțiilor.

Cu toate că iaurtul este cel mai cunoscut aliment probiotic din dieta occidentală, kefirul este o sursă mai bună de probiotice. De fapt, kefirul conține mai multe tulpini de bacterii si drojdie bune, din acest motiv fiind un probiotic divers și puternic.

Ca și iaurtul, kefirul este in general tolerat de persoanele intolerante la lactoză.

Poți prepara kefir acasă și este un proces extrem de simplu. Ai nevoie de lapte proaspăt de vacă sau de capră, boabe de chefir, un borcan de sticlă sau alt recipient de sticlă, strecuratoare de plastic, lingură de plastic, un castron sau o oală.

Mod de preparare:

Se pune o lingură de boabe de chefir in borcanul de 750g și se adaugă laptele, care trebuie să fie la temperatura camerei. Se amestecă bine cu lingura de plastic și se pune borcanul într-un loc întunecos fără să inchideți ermetic capacul.

Se lasă la temperatura camerei timp de 12, 24 sau 48 de ore, in funcție de cât de puternic vreți să fie kefirul.

După ce termenul de fermentație a trecut, răsturnați borcanul intr-o strecurătoare așezată deasupra unui castron. Kefirul obținut se poate consuma imediat sau poate fi păstrat intr-un borcan la frigider și consumat mai târziu.

Boabele de chefir rămase se spală bine sub un jet de apă și pot fi refolosite.

Citește și: Beneficiile ardeiului iute pentru sănătate

Alimente probiotice: Varză murată sau acră

În articolul Beneficiile verzei murate am detaliat toate beneficiile aduse sănătății de către aceasta.

Aș vrea să vă reamintesc că pe lângă calitățile sale probiotice, varza murată este bogată in fibre, sodiu, fier, mangan, dar și vitaminele B, C, K.

Varza murată este un aliment probiotic exceptional. Aceasta conține și antioxidanții luteină și zeaxantină, care sunt buni pentru sănătatea ochiilor.

Citește și: Beneficiile ghimbirului

Alimente probiotice: Murături asortate in saramură

Poate cel mai consumat aliment probiotic din țara noastră în perioada rece. Nu cred că sunt singurul care crede că o salată de murături asortate se potrivește cu aproape orice fel de mâncare, mai ales iarna.

Murăturile asortate sunt usor de făcut in casă. Îți trebuie varză albă și roșie, morcovi, castraveți, gogonele, conopidă, sfeclă roșie, leuștean, hrean, apă si sare. Vă mai trebuie un recipient mare (borcan sau butoiaș). Acestea sunt lăsate să fermenteze pentru o anumită perioadă de timp in saramură, folosindu-și propriile bacterii cu acid lactic, prezente in mod natural.

Murăturile in saramură sunt o sursă bogată de bacterii probiotice sănătoase care pot îmbunătăți sănătatea digestivă. În același timp, sunt o sursă bună de vitamina K și sunt sărace in calorii.

Atenționare

Murăturile facute in oțet nu conțin probiotice vii sau active.

Citește și: Lavanda sau levantica – Beneficii si contraindicații

Alimente probiotice: Usturoiul

Am vorbit despre beneficiile aduse sănătății de usturoi in articolul precedent. Pe langă toate beneficiile aduse sănătății, usturoiul are proprietăți puternice care stimulează bacteriile intestinale. Acesta este un condiment iubit de bacterii datorită conținutului mare de prebiotice, hrana preferată a bacteriilor benefice.

Usturoiul crud este cea mai bună sursă de prebiotice, dar funcționează și când este gătit.

Citește și Beneficiile consumului de carne de păstrăv

Suplimente probiotice

Suplimente probiotice
Suplimente probiotice

Bacteriile probiotice nu se găsesc doar in alimente. Puteți lua suplimente probiotice sub formă de capsule, tablete, praf sau sub formă lichidă. Chiar dacă aceste suplimente probiotice nu au valoare nutritivă, sunt usor de folosit.

Dacă nu-ți place să consumi alimente probiotice, atunci poți apela la suplimentele probiotice. În ziua de azi găsim in farmacii tot felul de suplimente, de la suplimente probiotice pentru copii până la probiotice pentru adulți.

Dacă crezi că suplimentele probiotice sunt pentru tine, vorbește cu doctorul de familie înainte. Dacă ești bolnav sau ai probleme cu sistemul imunitar, ar trebui să fiți precaut cu privire la administrarea de probiotice.

Găsești Minunino probiotice AICI.

Găsești o ofertă mare de probiotice AICI.

Concluzii

Alimentele probiotice sunt incredibil de sănătoase. Iaurtul și kefirul sunt cele mai bogate in probiotice, dar oferă și multe alte beneficii.

Dacă nu puteți consuma niciunul dintre aceste alimente, puteți lua suplimente probiotice.

Probioticele, atât din alimente, cât și din suplimente, pot avea efecte puternice asupra sănătății.

Citește și Carnea de porc – Beneficii și dezavantaje

Nu uita să distribui pe Facebook dacă ți-au plăcut informațiile din acest articol.

Atenționare: Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ și nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a incepe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interactiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicinale clasice vă puteți pune sănătatea in pericol!

Surse:

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here